Tři oříšky pro Facebookaře

Často ve svém okolí slýchám od kamarádů a příbuzných: „Tak už jsem si založil tu Facebook stránku, o které tak s nadšením mluvíš a do businessu mi to nic nepřináší!“. Vždy se jen pousměji a odvětím „Příteli a jak vlastně komunikuješ s klienty? Dáváš jim nějaké rady, které souvisí s tvým podnikáním? Zapojuješ je do diskuze? Komunikuješ s nimi vůbec?“ Vždy ta samá odpověď „A to se musí, jo?“

Patříte i vy mezi majitele Facebook stránek, kteří si myslí, že vás fanoušci jen tak cvrnknou do nosu? Ušetříme vám čas. Fanoušci rozhodně sami z nebe nespadnou.

Pojďme rozlousknout nejeden oříšek, jak proměnit lajky, které získáte organicky nebo placenou reklamou na Facebooku, ve fanoušky, kteří vás budou pravidelně sledovat a nakupovat od vás. Tyto tři oříšky vám darujeme a můžete je používat, kdy chcete, nejen do půlnoci jako Popelka.

1. Komunikujte

Komunikace. Vždy mě to slovo fascinovalo. Nejen samotné slovo, ale všechno to, co si pod pojmem komunikace mohu představit. U lidí si často všímám, jak komunikují s druhými. Jak gestikulují. Jak se vyjadřují. To všechno mi pomůže odhadnout člověka. Proč tohle říkám? U firem to platí dvojnásob. Právě u firem si toho lidé všímají více.

Když jsem před lety provedl své první přihlášení na Facebook, bylo mi jasné, že nyní když se řekne to fascinující slovo komunikace, vybaví se mi také Facebook. Nástroj, skrze který komunikují miliony lidí napříč celým světem. Nástroj, který pomáhá firmám při tvoření fanouškovské základny. Nástroj, díky kterému lze vydělávat peníze.

Pro nakopnutí stránek na sociální síti je důležité vyplnit veškeré možné informace, jako je telefonní číslo, email, webová stránka, otevírací doba, úvodní fotka, profilová fotka atd. Už tím, že na Facebooku zveřejníte svou otevírací dobu či email, komunikujete s klienty.

JAK ČAJOVNA O KLIENTA PŘIŠLA

Jedno zimní nedělní ráno jsem chtěl zajít do čajovny u nás ve městě. Webovky čajovna neměla, a tak jsem zabrouzdal na Facebook. Fanouškovská stránka by se našla, ale absolutně bez informací. Jediné, co jsem mohl vidět, byla nekvalitní profilová fotka. 99 % lidí by jen mávlo rukou a čaj si udělalo doma, ale já ne. Zkusil jsem čajovně napsat s dotazem, zda mají dnes otevřeno a jestli mi mohou zaslat svoji otevírací dobu. Už je to pomalu rok a z čajovny mi stále nepřišla žádná odpověď. Jejich stránky jsou stále ve stejném stavu. Tudíž komunikace nulová. Ten den jsem ještě napsal do jedné kavárny, kde mi obratem odpověděli, a já se vydal na snídani. Zpáteční cestou jsem to vzal kolem čajovny, od které mi žádná odpověď nepřišla, a co myslíte? Bylo otevřeno. Já však byl občerstvený a spokojený o 69 Kč lehčí na cestě domů. Nekomunikující čajovna přišla o zákazníka…o mě. Ve zmíněné čajovně jsem už nikdy nebyl, ale do kavárny, která se mnou komunikovala, chodím skoro každý týden.

Je důležité vyplnit veškeré důležité informace, odepisovat klientům na zprávy a také reagovat na komentáře pod příspěvkem. Vždy poděkovat za kladnou reakci a na negativní reagovat s klidem.

Tak to přátelé funguje všude. Vždy pojedete do servisu, kde cítíte péči. Vždy nakoupíte na eshopu, kde vám poradí.

2. Dávejte a bude vám dáno

Touto filozofií se na Facebooku řídím dlouho. A co vám mohu poradit? Začněte s tím také. Stanovte si pravidla na postování příspěvků. Udělejte průzkum, kdy je nejvíce vašich fanoušků aktivních.

Sdílejte se svým publikem články, rady, tipy a triky z vašeho oboru. Pište je sami nebo jednoduše sdílejte relevantní článek, který jste našli na internetu. Lidé vám začnou věřit a v tuto chvíli přeměníte obyčejné lajky na věrné fanoušky, kteří pravidelně sdílejí vaše články a také nakupují. Navíc jsou lidé šťastní, že dostali radu zdarma.

Předávejte své cenné znalosti dále. Přinese vám to spousty fanoušků i nových zákazníků.

3. Bavte své zákazníky

Samozřejmě k tomu všemu patří zábava. Bez odlehčení by to nebylo ono. Pokud jste kreativní veselá kopa, máte na Facebooku vyhráno. Bavte své fanoušky. Udělejte si ze sebe srandu. Ukažte, že se vám taky něco nepovedlo nebo vytáhněte nějakou fotku ze zákulisí. Buďte lidi. Návštěvníci to ocení.

Dopřejte jim také nějakou soutěž. Lidé jsou soutěživí. Možnost výhry je motivuje k aktivitě.

Doufám, že se toto dostane k majiteli místní čajovny. Pane, výborná soutěž pro vás: Co takhle blesková soutěž? Tipněte si, kolik spotřebuje naše čajovna cukru za měsíc? První osoba, která správně odpoví, vyhrává týdenní konzumaci čaje ZDARMA.

 

Doufám, že Vám moje psaní něco dalo a pokud ano, dejte nám vědět a třeba i sdílejte. Pokud máte děti, můžete jim povědět pohádku o čajovně, která ztratila zákazníka nebo jim prostě řekněte nějakou jinou…. 🙂 

 

Sdílejte to s přáteli či kolegy
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *